Montern (C03:39) är klar – alla locken på kryddburkarna är borttagna (visst är det fantastiskt att det finns så mycket doft i burkar som varit öppna sammanlagt i veckor) – vi är nöjda – nu är vi redo att prata kryddor och ta beställningar. Det här året gjorde vi ett flaggspel av grovt snöre och tvättklämmor med receptkort diagonalt över montern, det såg riktigt hemtrevligt ut.
Att vara med på Formex är ett mycket bra sätt att träffa kunder. Alla är där! All den positiva feed back vi fick gjorde oss så glada. Många kunder berättade om att de nu inte säljer bara en burk i taget utan både 3 och 4 åt gången. Vilket fint bevis på att någonting av det vi hela tiden pratar om – det är skillnad på kryddor, ta för vana att dofta och smaka, kvalitet och ekologiska produkter vinner i längden – har hittat ut till konsumenterna.
Louise från Din Deli i Ulricehamn väljer ett utökat sortiment inför nyöppningen av hennes och Pers butik i Ulricehamn.
En tryckt produktkatalog av det enklare slaget rönte inte så stor uppmärksamhet, även om den varit efterfrågad på tidigare mässor. Det bästa intrycket och känslan för vilka dofter och aromer som finns i burkarna får man ändå genom att dofta och smaka sig fram.
Herbarias burkar är av plåt, de är inte svetsade och därför utlöses inte heller några metallar. Burkarna är tillverkade i Tyskland av en gammal fabrik där det tillfälligtvis fanns en gammal falsmaskin. Också en fördel, de är inte skeppade över hela jordklotet, utan ger arbetsplatser i Tyskland och belastar därför inte miljön lika mycket.
Alltid lika kul att börja från scratch och bygga upp. Niklas bygger och jag är hantlangare – perfekt arbetsindelning.